Thuis trainen, deel 2: mobilisatie-oefeningen

Geplaatst op 29-03-2020  -  Categorie: Roeien  -  Auteur: Frank Verschoor
In deze uitzonderlijke situatie is het van belang te (blijven) bewegen. Zeker na een lange thuis(werk)dagen kunnen zogenaamde ‘mobilisatie oefeningen’ helpen om het lichaam flexibel en fit te houden. Daarom ook deze week weer drie video’s die je kunnen helpen in beweging te blijven.
  1. 1: https://www.youtube.com/watch?v=0Pjsw457Rig&list=LLF4tK85Hh5KAj6VcVFSSQiQ&index=7&t=0s   
    De eerste video (~9min) bevat een serie mobilisatie oefeningen die kunnen fungeren als warming-up of als cooling-down na afloop van een zware training.
  2. 2: https://www.youtube.com/watch?v=03JKamVnbfs&list=LLF4tK85Hh5KAj6VcVFSSQiQ&index=4   
    De tweede video bevat ongeveer 20minuten flexibiliteitsoefeningen. Fysiek niet heel zwaar maar belangrijk om de spieren flexibel te houden en blessures te voorkomen.
  3. 3: https://www.youtube.com/watch?v=ecFnbZQjn5E&feature=emb_logo  
    De laatste video (~6min) is met dank aan Bert Hoefsloot. Het zijn pittige oefeningen. Mocht de tweede superset (nog) niet haalbaar zijn, herhaal dan de eerste superset 3 of 4 keer.
Tot slot nog twee passieve tips voor wanneer Netflix helemaal uitgespeeld is:
  1. De gouden droom van de Holland Acht (35min) https://www.vpro.nl/speel~NPS_1102427~de-gouden-droom-van-de-holland-acht-andere-tijden-sport~.html  
  2. The Irish Rowing Brothers Who Shocked The World (13min) https://www.youtube.com/watch?v=DbRFapxCgFs